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#70302 / #1

WS 2017/18 - WS 2017/18

English

Digital Marketing Strategy
Strategien des digitalen Marketings

6

Talke, Katrin

Benotet

Portfolioprüfung

English

Zugehörigkeit


Fakultät VII

Institut für Betriebswirtschaftslehre

37321400 FG Marketing

Betriebswirtschaftslehre

Kontakt


H 95

Fischenich, Sabrina Sandra Maria

katrin.talke@tu-berlin.de

Lernergebnisse

Online marketing is becoming a more and more dominant means in communicating with both internal and external target groups. This course teaches the basics of online marketing and familiarizes students with the respective terminology. It also aims at enabling students to understand the different elements and instruments used in online marketing. At the end of the course students should be able to apply their theoretical knowledge regarding the online marketing mix and propose valid hypotheses. They can further implement them, control their performance and draw conclusions for optimization.

Lehrinhalte

In this course students learn about the importance of online media, the most important players in this field and the different instruments of online marketing. The course starts with input sessions dealing with different topics of online marketing. Several quizzes during the course are used to examine and ensure the learning progress of the students. In the final project students work in groups and develop a online marketing strategy for a specific business model. The results are presented and discussed in class.

Modulbestandteile

Compulsory area

Die folgenden Veranstaltungen sind für das Modul obligatorisch:

LehrveranstaltungenArtNummerTurnusSpracheSWS ISIS VVZ
Digital Marketing StrategyIV3832 L 9419WiSeen4

Arbeitsaufwand und Leistungspunkte

Digital Marketing Strategy (IV):

AufwandbeschreibungMultiplikatorStundenGesamt
Class attendance15.04.0h60.0h
Class preparation and follow-up15.04.0h60.0h
Exam preparation1.060.0h60.0h
180.0h(~6 LP)
Der Aufwand des Moduls summiert sich zu 180.0 Stunden. Damit umfasst das Modul 6 Leistungspunkte.

Beschreibung der Lehr- und Lernformen

cf. "Contents"

Voraussetzungen für die Teilnahme / Prüfung

Wünschenswerte Voraussetzungen für die Teilnahme an den Lehrveranstaltungen:

There are no prerequisites for the participation in this module.

Verpflichtende Voraussetzungen für die Modulprüfungsanmeldung:

Dieses Modul hat keine Prüfungsvoraussetzungen.

Abschluss des Moduls

Benotung

Benotet

Prüfungsform

Portfolio examination

Art der Portfolioprüfung

100 Punkte insgesamt

Sprache(n)

English

Prüfungselemente

NamePunkteKategorieDauer/Umfang
Final Project with Presentation50mündlich15 min.
Quizzes50schriftlich60 min.

Notenschlüssel

Notenschlüssel »Notenschlüssel 4: Fak I, Fak VII«

Gesamtpunktzahl1.01.31.72.02.32.73.03.33.74.0
100.0pt90.0pt85.0pt80.0pt76.0pt72.0pt67.0pt63.0pt59.0pt54.0pt50.0pt

Prüfungsbeschreibung (Abschluss des Moduls)

The portfolio examination consists of the following elements, adding up to a maximum of 100 credits. The grading follows the joint conversion key of the School of Economics and Management (decision of the school's council dated May 28, 2014 - FKR VII-4/8-28.05.2014).

Dauer des Moduls

Für Belegung und Abschluss des Moduls ist folgende Semesteranzahl veranschlagt:
1 Semester.

Dieses Modul kann in folgenden Semestern begonnen werden:
Wintersemester.

Maximale teilnehmende Personen

Die maximale Teilnehmerzahl beträgt 30.

Anmeldeformalitäten

For information please visit marketing.tu-berlin.de.

Literaturhinweise, Skripte

Skript in Papierform

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Skript in elektronischer Form

Verfügbarkeit:  verfügbar

 

Literatur

Empfohlene Literatur
adage.com
adweek.com
contentmarketinginstitute.com
convinceandconvert.com
emarketer.com
forrester.com
mashable.com
SEOMoz.org

Zugeordnete Studiengänge


Diese Modulversion wird in folgenden Studiengängen verwendet:

Studiengang / StuPOStuPOsVerwendungenErste VerwendungLetzte Verwendung
Dieses Modul findet in keinem Studiengang Verwendung.

Sonstiges

Keine Angabe