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#70302 / #3

WS 2019/20 - SoSe 2021

English

Digital Marketing Strategy
Strategien des digitalen Marketing

6

Talke, Katrin

Benotet

Portfolioprüfung

English

Zugehörigkeit


Fakultät VII

Institut für Betriebswirtschaftslehre

37321400 FG Marketing

Betriebswirtschaftslehre

Kontakt


H 95

Fischenich, Sabrina Sandra Maria

katrin.talke@tu-berlin.de

Lernergebnisse

Online marketing is becoming a more and more dominant means in communicating with customers and other stakeholders. In addition, an optimized web-appearance is nowadays often crucial for a company’s success. Therefore, the familiarity with the terminology, methods and key figures of online marketing becomes fundamental. This course teaches the basics of online marketing and gives insights into topics, such as search engine optimization, digital analytics, content marketing and customer relationship management. At the end of the course students are able to use the most important terminology of online marketing and apply relevant tools of the online marketing mix. They can also monitor their performance and draw conclusions for optimization.

Lehrinhalte

In this course students get to know the basics of online marketing. They learn about the importance of online media, the most important players in this field and the different instruments of the online marketing mix. The course starts with input sessions dealing with topics, such as performance marketing (SEO and SEM), digital analytics, content marketing and customer relationship management. In class, we also demonstrate tools and methods used in the business world practice with real-life examples. The learning progress of the students is examined over the course of the module. In the final project students apply their knowledge to a case. Here, they work in groups and develop an online marketing strategy for a specific company. The results are presented and discussed in class.

Modulbestandteile

Compulsory area

Die folgenden Veranstaltungen sind für das Modul obligatorisch:

LehrveranstaltungenArtNummerTurnusSpracheSWS ISIS VVZ
Digital Marketing StrategyIV72 140 L 9419WiSeen4

Arbeitsaufwand und Leistungspunkte

Digital Marketing Strategy (IV):

AufwandbeschreibungMultiplikatorStundenGesamt
Class attendance15.04.0h60.0h
Exam preparation1.060.0h60.0h
Class preparation and follow-up15.04.0h60.0h
180.0h(~6 LP)
Der Aufwand des Moduls summiert sich zu 180.0 Stunden. Damit umfasst das Modul 6 Leistungspunkte.

Beschreibung der Lehr- und Lernformen

cf. "Contents"

Voraussetzungen für die Teilnahme / Prüfung

Wünschenswerte Voraussetzungen für die Teilnahme an den Lehrveranstaltungen:

There are no prerequisites for the participation in this module.

Verpflichtende Voraussetzungen für die Modulprüfungsanmeldung:

Dieses Modul hat keine Prüfungsvoraussetzungen.

Abschluss des Moduls

Benotung

Benotet

Prüfungsform

Portfolio examination

Art der Portfolioprüfung

100 Punkte insgesamt

Sprache(n)

English

Prüfungselemente

NamePunkteKategorieDauer/Umfang
Quizzes50schriftlich60 minutes
Project with Presentation50mündlich15 minutes

Notenschlüssel

Notenschlüssel »Notenschlüssel 4: Fak I, Fak VII«

Gesamtpunktzahl1.01.31.72.02.32.73.03.33.74.0
100.0pt90.0pt85.0pt80.0pt76.0pt72.0pt67.0pt63.0pt59.0pt54.0pt50.0pt

Prüfungsbeschreibung (Abschluss des Moduls)

The portfolio examination consists of the following elements, adding up to a maximum of 100 credits. The grading follows the joint conversion key of the School of Economics and Management (decision of the school's council dated May 28, 2014 - FKR VII-4/8-28.05.2014).

Dauer des Moduls

Für Belegung und Abschluss des Moduls ist folgende Semesteranzahl veranschlagt:
1 Semester.

Dieses Modul kann in folgenden Semestern begonnen werden:
Wintersemester.

Maximale teilnehmende Personen

Die maximale Teilnehmerzahl beträgt 30.

Anmeldeformalitäten

For information on registration please visit marketing.tu-berlin.de.

Literaturhinweise, Skripte

Skript in Papierform

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Skript in elektronischer Form

Verfügbarkeit:  verfügbar

 

Literatur

Empfohlene Literatur
adage.com
adweek.com
contentmarketinginstitute.com
convinceandconvert.com
emarketer.com
forrester.com
mashable.com
SEOMoz.org

Zugeordnete Studiengänge


Diese Modulversion wird in folgenden Studiengängen verwendet:

Studiengang / StuPOStuPOsVerwendungenErste VerwendungLetzte Verwendung
Dieses Modul findet in keinem Studiengang Verwendung.

Sonstiges

Keine Angabe