Veranstaltung

LV-Nummer 3536 L 1006
Beschreibung
Gesamt-Lehrleistung 42,67 UE
Semester WiSe 2021/22
Veranstaltungsformat LV / Hauptseminar
Gruppe Termingruppe 1
Kleingruppe Nein
Darf parallel stattfinden innerhalb der Veranstaltungsvorlage Ja
Organisationseinheiten Technische Universität Berlin
Fakultät I
↳     Institut für Philosophie, Literatur-, Wissenschafts- und Technikgeschichte
Technische Universität Berlin
Fakultät V
↳     Institut für Werkzeugmaschinen und Fabrikbetrieb
↳         35362000 FG Wissensdynamik und Nachhaltigkeit in den Technikwissenschaften
URLs
Label Fachübergreifendes Studium Kultur und Technik Fachübergreifendes Studium Mensch und Maschine Berliner Ethik Zertifikat
Ansprechpartner*innen
De Jesus De Pinho Pinhal, Jessica
Verantwortliche
Ammon, Sabine
Sprache Englisch

Termine (1)


10:00 - 12:00, Do. 21.10.21 - Do. 17.02.22, wöchentlich

(
Charlottenburg
)

Institut für Philosophie, Literatur-, Wissenschafts- und Technikgeschichte, 35362000 FG Wissensdynamik und Nachhaltigkeit in den Technikwissenschaften

42,67 UE
Einzeltermine ausklappen
Legende
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
Mo.
Di.
Mi.
Do.
Journal Club Ethics of AI (Hauptseminar)
Termingruppe 1
H 3025 (Charlottenburg)
Fr.
Kalender als PDF exportieren

Journal Club: Ethics of AI

Do., 10-12Uhr, Virtual or H3025

In this course, we will study a specific field of Ethics of AI, namely, Algorithmic Fairness. We will focus on this field because it is the main answer supported (i.e., funded) by Big Tech. This young discipline claims to address biases in Machine Learning algorithms for selection, profiling or recommendation. Thus, the field pretends not to do less than tackling one of the most burning issues of our current societies, the never-seen-before rise of inequalities. But what are inequalities? Where do they come from? Can we "fix" a societal problem with a "tech solution"? Is this problem even social or anthropological? What does the answer to this question mean for tech solutionism?

A fluent English level and to be used to work with argumentative texts is required, as well as a strong interest in technology and social justice. The mastering of methods of hermeneutics and history of ideas is recommended but not compulsory.