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#70437 / #1

SoSe 2023 - SoSe 2024

English

Entrepreneurial Marketing

6

Talke, Katrin

Benotet

Portfolioprüfung

English

Zugehörigkeit


Fakultät VII

Institut für Betriebswirtschaftslehre

37321400 FG Marketing

Betriebswirtschaftslehre

Kontakt


H 95

Frermann, Mona

Keine Angabe

Lernergebnisse

Entrepreneurship is considered the liberal arts of business education. Entrepreneurship means keeping an open mind, thinking outside the box, re-evaluating your own views of entrepreneurship, and intellectually challenging your peers. Entrepreneurship is a way of thinking and acting. The EM course will help the participants to understand the marketing phenomena in the case of a new startup and in an intrapreneurial setting. We will look at how to market new and innovative products alongside traditional and me too products. In case of completely new products the existing marketing techniques have to be modified as in many cases, we have very less marketing research information. In case of standard and me too products/services, the fledgling entrepreneur is facing a shortage of resources to market its products. The course will enable the participants to understand how to market in these scenarios. Entrepreneurial Marketing focuses on this special challenge: new marketing methods for new products. Classic core marketing concepts, such as segmentation, positioning, and the marketing mix undergo an "extreme makeover" in the context of innovative products hitting the market. The course will mostly use the effectuation theory of entrepreneurship as vehicle to understand the entrepreneurial marketing phenomena. Topics such as effectuation, iterative thinking, principles of affordable loss, adjustment for emerging opportunities, and cooperation with first customers will be discussed in the course. The objective is to have a greater understanding of the entrepreneurial process - a process of opportunity recognition, resource marshalling, and team building driven by communication, creativity and leadership.

Lehrinhalte

The course consists of the following major modules: 1. Entrepreneurial Marketing 2. Effectual Marketing an effectual approach by By Ed Nijssen 3. Value Proposition Canvass 4. Business start-up Canvas 5. The various Ps of Marketing 6. Digital Marketing We will investigate the role of marketing during various stages of entrepreneurship.

Modulbestandteile

Compulsory area

Die folgenden Veranstaltungen sind für das Modul obligatorisch:

LehrveranstaltungenArtNummerTurnusSpracheSWS ISIS VVZ
Entrepreneurial MarketingPJSoSeen4

Arbeitsaufwand und Leistungspunkte

Entrepreneurial Marketing (PJ):

AufwandbeschreibungMultiplikatorStundenGesamt
Attendance15.04.0h60.0h
Pre/post processing15.08.0h120.0h
180.0h(~6 LP)
Der Aufwand des Moduls summiert sich zu 180.0 Stunden. Damit umfasst das Modul 6 Leistungspunkte.

Beschreibung der Lehr- und Lernformen

- Input sessions by internal/external experts - Interactive elements such as group discussions, plenary discussions, and team presentations in the plenary - Q&A sessions - Mentoring sessions (cf. contents)

Voraussetzungen für die Teilnahme / Prüfung

Wünschenswerte Voraussetzungen für die Teilnahme an den Lehrveranstaltungen:

We recommend attending at least two of the following courses in advance: „Marketing und Produktionsmanagement“, „Data Analysis & Market Insights“ or/and „Consumer Behavior and Decision Making“.

Verpflichtende Voraussetzungen für die Modulprüfungsanmeldung:

Dieses Modul hat keine Prüfungsvoraussetzungen.

Abschluss des Moduls

Benotung

Benotet

Prüfungsform

Portfolio examination

Art der Portfolioprüfung

100 Punkte insgesamt

Sprache(n)

English

Prüfungselemente

NamePunkteKategorieDauer/Umfang
Quiz/MC Test 112schriftlich20 minutes
Quiz/MC Test 213schriftlich20 minutes
Report and Presentation25mündlich15 slides
Final Exam: Case Study50schriftlich5 pages

Notenschlüssel

Notenschlüssel »Notenschlüssel 4: Fak I, Fak VII«

Gesamtpunktzahl1.01.31.72.02.32.73.03.33.74.0
100.0pt90.0pt85.0pt80.0pt76.0pt72.0pt67.0pt63.0pt59.0pt54.0pt50.0pt

Prüfungsbeschreibung (Abschluss des Moduls)

The portfolio examination consists of the following elements, in which a maximum of 100 points can be achieved in total.

Dauer des Moduls

Für Belegung und Abschluss des Moduls ist folgende Semesteranzahl veranschlagt:
1 Semester.

Dieses Modul kann in folgenden Semestern begonnen werden:
Sommersemester.

Maximale teilnehmende Personen

Die maximale Teilnehmerzahl beträgt 30.

Anmeldeformalitäten

For information on registration, please visit www.tu.berlin/marketing and the belonging ISIS course.

Literaturhinweise, Skripte

Skript in Papierform

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Skript in elektronischer Form

Verfügbarkeit:  verfügbar
Zusätzliche Informationen:

 

Literatur

Empfohlene Literatur
Effectual Entrepreneurship Paperback -by Stuart Read , Saras Sarasvathy
Entrepreneurial Marketing: an effectual approach by By Ed Nijssen

Zugeordnete Studiengänge


Diese Modulversion wird in folgenden Studiengängen verwendet:

Studiengang / StuPOStuPOsVerwendungenErste VerwendungLetzte Verwendung
Dieses Modul findet in keinem Studiengang Verwendung.

Sonstiges

Keine Angabe