Zur Modulseite PDF generieren

#30882 / #1

WiSe 2020/21 - SoSe 2021

English

Surface water quality: Current Literature (SCL)

3

Hellweger, Ferdinand Leberecht

Unbenotet

Referat

English

Zugehörigkeit


Fakultät III

Institut für Technischen Umweltschutz

33331300 FG Wasserreinhaltung

MSc Technischer Umweltschutz

Kontakt


KF 4

Lemke, Frederik

frederik.lemke@tu-berlin.de

Lernergebnisse

The students have experience in reading scientific papers in the area of surface water quality, sumarizing and criticising them. The students will learn about current resaerch in the area of surface water quality.

Lehrinhalte

Recent (0-3 years old) papers in the area of surface water quality, covering a range of problems, including pharmaka, cyanobacteria, antibiotic resistance … are discussed. The class meets every two weeks to discuss one original research (i.e. not review, vision, etc.) paper. All participants read the paper in advance of the class. One participant or group, depending on the number of participants, leads the discussion on one paper per semester. For multi-person groups, the presenters may adopt different roles, like a “devil’s advocate” that is critical of the paper and tries to question the conclusions. The paper is provided by the participant(s) or selected from a list of suggested papers provided by the instructor. Participants are encouraged to select papers in the area of their own MS or PhD research/thesis. Discussions include a thorough review and critical discussion of the paper. This may include: (a) review of previous papers/research that set the stage for this paper, (b) comparison to one or more other papers in this area, which may have used different methods or reached different conclusions, (c) additional quantitative calculations based on the results in the paper; (d) a perspective on the importance of the findings to the field of surface water quality, (e) an assessment of the impact of the paper (e.g. article views, Altmetric, citations); (f) potential future research tasks building on the paper. We will invite the author(s) of the paper to participate in the discussion.

Modulbestandteile

Arbeitsaufwand und Leistungspunkte

Lehrveranstaltungsunabhängiger Aufwand:

AufwandbeschreibungMultiplikatorStundenGesamt
Attendence15.01.0h15.0h
Pre / post-proc15.04.0h60.0h
75.0h(~3 LP)
Der Aufwand des Moduls summiert sich zu 75.0 Stunden. Damit umfasst das Modul 3 Leistungspunkte.

Beschreibung der Lehr- und Lernformen

This module utilizes presentations and discussions as teaching methods.

Voraussetzungen für die Teilnahme / Prüfung

Wünschenswerte Voraussetzungen für die Teilnahme an den Lehrveranstaltungen:

MS and PhD students only. BS students with permission of instructor.

Verpflichtende Voraussetzungen für die Modulprüfungsanmeldung:

Dieses Modul hat keine Prüfungsvoraussetzungen.

Abschluss des Moduls

Benotung

Unbenotet

Prüfungsform

Presentation

Sprache(n)

English

Dauer/Umfang

Keine Angabe

Dauer des Moduls

Für Belegung und Abschluss des Moduls ist folgende Semesteranzahl veranschlagt:
1 Semester.

Dieses Modul kann in folgenden Semestern begonnen werden:
Winter- und Sommersemester.

Maximale teilnehmende Personen

Dieses Modul ist nicht auf eine Anzahl Studierender begrenzt.

Anmeldeformalitäten

The registration is done via QISPOS.

Literaturhinweise, Skripte

Skript in Papierform

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Skript in elektronischer Form

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Literatur

Empfohlene Literatur
Keine empfohlene Literatur angegeben

Zugeordnete Studiengänge

Dieses Modul findet in keinem Studiengang Verwendung.

Sonstiges

Keine Angabe