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#70026 / #4

SS 2017 - SS 2019

English

Sustainable Marketing
Nachhaltiges Marketing

6

Talke, Katrin

Benotet

Portfolioprüfung

English

Zugehörigkeit


Fakultät VII

Institut für Betriebswirtschaftslehre

37321400 FG Marketing

Betriebswirtschaftslehre

Kontakt


H 95

Talke, Katrin

Keine Angabe

Lernergebnisse

By completing the course “Sustainable Marketing”, students gain an understanding of different aspects of sustainability and its impact on marketing. Participants are also able to comprehend consumer decision-making and the role ecological, social and customer-specific goals play in the development of marketing strategies. Furthermore, they learn about marketing elements, which can be designed into a customer-related and sustainable marketing mix. The course also deals with barriers towards implementing such a marketing mix well as measures to overcome these barriers.

Lehrinhalte

In times of climate change, resources scarcity, the extinction of species and poverty in many countries, aspects of sustainability come to the forefront of society’s concerns. Companies have to consider the changing requirements that result from those changes in their marketing processes. The course ‘Sustainable Marketing’ provides an overview about the principles and concepts of sustainability in marketing. Consequently, it covers the main stages of a marketing process: the development of marketing goals, the planning of strategic and operative marketing activities and their implementation and control.

Modulbestandteile

Compulsory area

Die folgenden Veranstaltungen sind für das Modul obligatorisch:

LehrveranstaltungenArtNummerTurnusSpracheSWS ISIS VVZ
Sustainable MarketingPJ72 140 L 6305WiSeen4

Arbeitsaufwand und Leistungspunkte

Sustainable Marketing (PJ):

AufwandbeschreibungMultiplikatorStundenGesamt
Class attendance15.04.0h60.0h
Class preparation and follow-up15.04.0h60.0h
Group work1.060.0h60.0h
180.0h(~6 LP)
Der Aufwand des Moduls summiert sich zu 180.0 Stunden. Damit umfasst das Modul 6 Leistungspunkte.

Beschreibung der Lehr- und Lernformen

The theoretical knowledge acquired in the lecture is applied to practical case studies in the tutorial.

Voraussetzungen für die Teilnahme / Prüfung

Wünschenswerte Voraussetzungen für die Teilnahme an den Lehrveranstaltungen:

There are no prerequisites for the participation in this module.

Verpflichtende Voraussetzungen für die Modulprüfungsanmeldung:

Dieses Modul hat keine Prüfungsvoraussetzungen.

Abschluss des Moduls

Benotung

Benotet

Prüfungsform

Portfolio examination

Art der Portfolioprüfung

100 Punkte insgesamt

Sprache(n)

English

Prüfungselemente

NamePunkteKategorieDauer/Umfang
Presentation50mündlich15 min.
Exam50schriftlich60 min.

Notenschlüssel

Notenschlüssel »Notenschlüssel 4: Fak I, Fak VII«

Gesamtpunktzahl1.01.31.72.02.32.73.03.33.74.0
100.0pt90.0pt85.0pt80.0pt76.0pt72.0pt67.0pt63.0pt59.0pt54.0pt50.0pt

Prüfungsbeschreibung (Abschluss des Moduls)

The portfolio examination consists of the following elements, adding up to a maximum of 100 credits. The grading follows the joint conversion key of the School of Economics and Management (decision of the school's council dated May 28, 2014 - FKR VII-4/8-28.05.2014).

Dauer des Moduls

Für Belegung und Abschluss des Moduls ist folgende Semesteranzahl veranschlagt:
1 Semester.

Dieses Modul kann in folgenden Semestern begonnen werden:
Wintersemester.

Maximale teilnehmende Personen

Die maximale Teilnehmerzahl beträgt 20.

Anmeldeformalitäten

Information, dates, and deadlines are posted on the website at the beginning of each semester.

Literaturhinweise, Skripte

Skript in Papierform

Verfügbarkeit:  nicht verfügbar

 

Skript in elektronischer Form

Verfügbarkeit:  verfügbar
Zusätzliche Informationen:

 

Literatur

Empfohlene Literatur
Belz, F. & Peattie, K. (2010). Sustainability Marketing: A Global Perspective, New York (Wiley)

Zugeordnete Studiengänge


Diese Modulversion wird in folgenden Studiengängen verwendet:

Studiengang / StuPOStuPOsVerwendungenErste VerwendungLetzte Verwendung
Dieses Modul findet in keinem Studiengang Verwendung.

Sonstiges

Keine Angabe